Grootste groei buiten Frankrijk
In het vierde kwartaal van 2014 haalde Carrefour een omzet van 22,6 miljard euro, goed voor een organische groei van 4,1 procent. Op thuismarkt Frankrijk was er sprake van een groei van 1 procent naar 10,54 miljard euro. De andere markten behaalden samen een omzet van 12,06 miljard euro, 6,6 procent meer dan een jaar eerder.
Voor het volledige jaar 2014 kwam de omzet van het bedrijf neer op 84,0 miljard euro. Dat is 3,9 procent meer dan in 2013. In Frankrijk was er met een omzet van 39,67 miljard euro sprake van een omzetgroei van 1,2 procent. Internationaal was de groei met 5,9 procent een stuk groter: daar kwam de jaaromzet uit op 44,33 miljard euro.
België vrij stabiel na daling in 4e kwartaal
In België daalde de totale omzet in het vierde kwartaal met 1,4 procent, maar was er wel sprake van een kleine vergelijkbare omzetgroei van 0,4 procent. Voor het hele jaar 2014 bleef de omzet in België dan ook vrijwel stabiel, al kon Carrefour wel een vergelijkbare omzetgroei van 1,7 procent laten optekenen.
De sterkste resultaten voor het volledige jaar werden in Brazilië gehaald. Voor wisselkoersen steeg de omzet met 11,5 procent, al bleef daar na de wisselkoersen maar 2,1 procent van over. Toch steeg de vergelijkbare omzet in het Zuid-Amerikaanse land met 8 procent. Die resultaten werden echter voor een stuk teniet gedaan door de mindere cijfers in China, waar de omzet met 2,1 procent daalde en op vergelijkbare basis zelfs met 6,4 procent.