In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.
“New Generation”
Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.
Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.
Overwint Aldi innovatie-angst?
Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.