JBC heeft een nieuwe raad van bestuur, die volledig bestaat uit jongeren onder de 35. De tienkoppige ‘Millennial Board’ moet de modeketen gaan helpen met beleidsbeslissingen.
Doelgroep aan het woord
Tien jonge professionals tussen de 24 en 35 zitten voortaan aan tafel met JBC-CEO’s Ann en Bart Claes. Het gaat niet om de nieuwe cast van Dertigers, wel om een externe raad van bestuur die de Limburgse modegroep in het leven roept. De zogeheten Millennial Board moet het management gaan ondersteunen met “millennial-visie en -perspectieven”.
De board staat onder leiding van de 24-jarige Charles Staelens, die het als studieproject bedacht, en bevat zowel medewerkers van JBC zelf als “externe millennials”. Onder andere financiële influencer Charlotte Van Brabander zetelt in de raad. Samen zullen ze overleggen over thema’s zoals digitale transformatie, duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit.
JBC zegt zo de behoeften van de volgende generatie te willen ontdekken. “Millennials vormen onze belangrijkste doelgroep. Natuurlijk weten we wat er leeft bij hen en spelen we hier al op in op onder andere collectieniveau, maar dankzij deze nieuwe board kunnen we hen nu ook op beleidsniveau inspraak geven. Dit staat ons toe recht vanuit de doelgroep te beantwoorden aan de bestaande noden”, stelt Bart Claes.