Keukenretailer èggo lanceert de dienst eggo@home: adviseurs gaan bij klanten thuis langs om een nieuwe keuken te ontwerpen in functie van de beschikbare ruimte. “We willen de klantbeleving nog verbeteren”, zegt het bedrijf.
Voor specifieke situaties
“We hebben gemerkt dat sommige klanten een plaatsbezoek thuis verkiezen boven een bezoek aan één van onze filialen”, zegt marketingdirecteur Paul David. “Meestal gaat het dan om zeer specifieke situaties, waarbij we bijvoorbeeld rekening moeten houden met de lichtinval, de bestaande stijl van de woning, een bijzondere ruimte of als er in het gezin een rolstoelgebruiker is.”
Daarom test èggo de dienst eggo@home: een vijftiental adviseurs kreeg een specifieke opleiding om bij mensen thuis een keuken te ontwerpen. Ze hebben een laptop bij om het plan en ontwerp uit te tekenen, de applicatie om toestellen te kiezen en een tas mee met stalen, zoals je die ook in de winkel ziet. De adviseur heeft ook alle materiaal om meteen een opmeting te doen in de keuken. De gekozen keuken wordt meteen uitgetekend in een gedetailleerd plan met 3D-visualisatie en bijhorende offerte.
Betalende dienst
Eggo testte de dienst al in in Wallonië en trekt er nu ook mee naar Vlaanderen, te beginnen met de regio Leuven. Klanten kunnen online of telefonisch een afspraak boeken. Het is een betalende dienst, maar wanneer de klant een nieuwe èggo-keuken bestelt, wordt de som terugbetaald.
Eggo keukens & interieur is van plan om de dienst in de toekomst ook voor haar ander meubilair aan te bieden, zoals kasten en dressings op maat, living- en badkamermeubels. “Ook dit is een project waarmee we de klantbeleving nog willen verbeteren,” aldus David.