55 winkels in Rusland en Oekraïne
Sinds vorige week maakt Metrika officieel deel uit van Bricoalliance. De Russische doe-het-zelfketen is een behoorlijke speler op zijn thuismarkt: Metrika rekent eind 2011 op een omzet van 400 miljoen euro en 55 winkels, waarvan ook een aantal in Oekraïne.
Jeroen Lauwers, General Manager van Bricoalliance, is dan ook enthousiast over het nieuwe lid: “Metrika is een zeer sterk enseigne en een uitstekende aanwinst voor Bricoalliance. Enerzijds past Metrika perfect bij ons omdat het een bloeiende onafhankelijke retailer is, anderzijds brengt de Russische retailer heel wat knowhow bij.”
Sterk private label-aanbod
Volgens Bricoalliance is de keten namelijk uniek in het Russische landschap omdat ze naast het merkenaanbod ook een opvallend groot private labelassortiment heeft. “Naast heel veel volume, brengt de DIY-keten een interessante private labelstrategie bij. We zullen zeker van Metrika’s ervaringen kunnen leren”, legt Jeroen Lauwers uit.
De doe-het-zelfmarkt in Rusland kent trouwens een enorme opgang. Binnen de Russische retail zijn telecom en doe-het-zelf zelfs de twee snelst groeiende markten.