Action opent vandaag de deuren van zijn Belgische webshop. De webwinkel heeft steeds wisselende deals, waardoor het aanbod er anders is dan in de winkels.
Deals op dinsdag
Na Nederland heeft Action nu ook in België eigen e-commerce. De webshop biedt andere producten aan dan de winkels, om zo het aanbod aan te vullen. Vaak gaat het om grotere artikelen die klanten doorgaans liever thuis geleverd krijgen, zoals tuinmeubilair, gereedschapstrolleys en vloerkleden. Ook wisselt het assortiment er regelmatig, onder andere via wekelijkse nieuwe “online-only” deals.
De webshop wil zo complementair zijn met het winkelaanbod, maar ook nieuwe klanten aantrekken. Action is nu “toegankelijker voor een nog breder publiek”, zegt Joeri Sanders, General Manager BeLux. Action biedt online gemiddeld ongeveer 150 producten aan, met elke dinsdag om 12.00 uur nieuwe deals. Aankopen worden thuis geleverd binnen 3 à 5 werkdagen.
De digitalisering is een strategische pijler in de groeistrategie van de non-fooddiscounter, al blijven de fysieke winkels “de belangrijkste component”. Twee jaar geleden opende Action zijn eerste webshop in Nederland en vandaag volgt België als eerste andere land dat voorbeeld. “Op ROPO-vlak (research online, purchase offline) stond Action in heel Europa al sterk met zijn website en loyalty-app”, zegt het bedrijf.