In Antwerpen, Gent, Namen en Luik stopt Lidl vanaf volgende week met het verdelen van papieren promofolders. Daardoor daalt de oplage met 10%: een aanzienlijke besparing, en goed voor het milieu.
Inzetten op digitaal
Vanaf volgende week zet Lidl nog meer in op digitale communicatie. In de grote steden Antwerpen, Gent, Namen en Luik wenst al 35% van de inwoners geen papieren folders in de brievenbus te ontvangen. Daarom stopt de discounter er met de folderbedeling. Klanten kunnen de aanbiedingen van de keten raadplegen in de Lidl Plus app, op lidl.be of een folder meenemen die beschikbaar blijft in de winkels.
Tot nu toe drukt Lidl nog elke week 1,9 miljoen papieren folders. Door in de vier grootste Belgische steden geen folders meer te verdelen, kan de retailer die oplage al met 10% doen dalen. De bespaarde kosten zal het bedrijf grotendeels investeren in digitale communicatie. Na een evaluatie de komende maanden, volgen mogelijk nog meer steden en gemeenten.