Murielle Scherre, de ontwerpster achter de sexy lingerie van La Fille d’O, werd al meermaals van Facebook gebannen wegens haar “te pittige” aanpak. Maar nu slaat de Gentse terug. Met een gloednieuwe website en een eigenzinnige ‘app’ zet ze de Amerikaanse puriteinen een hak… in afwachting van de verovering van datzelfde Amerika.
“Obscura” voor Murielle en haar fans
Dankzij de nieuwe mobiele applicatie Obscura, ontwikkeld door reclamebureau FAMOUS, kan Murielle Scherre voortaan ongevreesd haar lingeriemerk La Fille d’O promoten en kunnen haar vele fans foto’s van zichzelf op Facebook posten zonder het risico te lopen geblokkeerd te worden wegens “te bloot”. Met de nieuwe ‘app’ kan iedereen namelijk foto’s bewerken door eigenhandig sterretjes, zwarte balken of censuurblokjes te plaatsen.
“Obscura is een lieve aanklacht tegen de zinloosheid van Amerikaanse puriteinse regels. En het toont dat je met de juiste dosis creativiteit de beperkingen en censuur kan ombuigen tot iets fantastisch”, zegt Tim Driesen, creatief directeur bij FAMOUS. “Het idee is gegroeid uit de frustratie van Murielle Scherre toen ze voor de zoveelste keer van Facebook gegooid werd wegens ‘bloot’. Het was een uitdaging om iets te bedenken dat mooi binnen de regels bleef, maar toch over bloot ging. Tenslotte is La Fille d’O een lingeriemerk en geen merk van oorverwarmers.” De bewuste ‘app’ is gratis in de ‘app store’ van Apple te downloaden.
Gloednieuwe website
Tegelijk lanceert Murielle Scherre de totaal hernieuwde website van La Fille d’O, een site die – als we het reclamebureau mogen geloven – “al even interactief, impulsief en inspirerend is als Murielle Scherre zelf”. De ontwerpster maakt dan ook al jaren volop gebruik van Twitter, Facebook, Vimeo, YouTube en andere sociale media. De vernieuwde website geeft haar nu de mogelijkheid om de site te updaten waar en wanneer zij dat wil: via haar iPhone zal de ontwerpster beelden, foto’s, filmpjes en tekst op haar Tumblr-account plaatsen, die vervolgens automatisch op de website worden gepost.
Tussen de diverse blogposts zal de bezoeker uiteraard ook links naar haar webshop vinden. Zo kan al wie dat wil, via een simpele klik, zijn favoriete stuk van de collectie onmiddellijk bestellen via het internet.
Sinds dit najaar bij Selfridges in Londen
Intussen krijgt Murielle Scherre ook stilaan een voet tussen de deur bij buitenlandse retailers. Sinds dit najaar ligt haar collectie in het Londense modewarenhuis Selfridges en nu richt de Gentse haar pijlen op de Verenigde Staten.
“In februari ben ik er naar Curve Expo geweest, een bekende lingeriebeurs”, vertelt ze in De Standaard Magazine. “Ik heb er nu contact met een zevental lingeriewinkels, in de stijl van de boetieks die in België mijn collectie verkopen. Ze zijn enthousiast. Nu komt het erop aan ze te blijven bestoken. Dat ik bij Selfridges lig, helpt natuurlijk. Het is alsof je een goedgekeurd-stempel krijgt.”