China in opmars
Ecommerce Europe maakt die inschatting op basis van de cijfers van 2013. Toen steeg de online omzet met 23,6 procent naar 1,55 biljoen dollar (1,25 biljoen euro). De grootste omzet werd gehaald in Azië, waar voor 567,3 miljard dollar (460 miljard euro) online werd verkocht. In Europa was er een omzet van 482,3 miljard dollar (390 miljard euro), terwijl in Noord-Amerika 452,4 miljard dollar (370 miljard euro) online werd verkocht.
De grootste individuele markt is nog steeds de Verenigde Staten, maar China maakt snel terrein goed: in 2013 groeide de e-commerce er met 78,5 procent, vooral dankzij de verdere opmars van Alibaba. Het Verenigd Koninkrijk maakt de top drie compleet. Als de verwachtingen kloppen, dan zal China dit jaar de Verenigde Staten voorbijsteken.
Verbazingwekkend genoeg zit China niet in de top tien van landen met het hoogste gemiddelde bedrag per aankoop. Ook beschikt maar 45,5 procent van de bevolking over internettoegang, wat toont dat er nog flink wat groeimarge is in het Aziatische land.