Nu de prijzen van enkele grondstoffen weer dalen, gaat Lidl 250 producten uit het vaste assortiment permanent in prijs verlagen. Week na week zal de discounter een vijftigtal producten in de kijker zetten.
Van 3 tot 34%
Lidl ziet dat de inflatie een sterke groei heeft veroorzaakt in de verkoop van huismerken, en wil die troef nu volop uitspelen. De beloofde prijsdalingen lopen sterk uiteen: ze variëren van 3% tot 34%. Op ‘chips ribble bbq-flavour’ blijft de daling beperkt, maar voor ‘party toastjes’ zakt de vaste prijs met 34%. De ‘royal notenmix’ daalt van 2,65 euro naar 1,99 euro en ook mayonaise wordt 25% goedkoper, meldt de discounter in een persbericht.
“De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs zit in ons DNA en huismerken zijn onze sterkte. Daarom verlagen we onze prijzen van ons vast assortiment van zodra het kan om steeds aan deze belofte te voldoen”, zegt marketingdirecteur Hendrik Van Wilderode van Lidl België en Luxemburg. “Er werden voorbije jaren nog nooit zo veel prijsvergelijkingen uitgevoerd en telkens is de conclusie: eigenmerken zijn tot 60% goedkoper. Met deze permanente prijsverlaging zetten we dit nogmaals kracht bij.”