Opnieuw gaat handelsfederatie Comeos op zoek naar innoverende projecten in de retailsector. Tot 19 mei kunnen webshops, platformen, winkels, horecabedrijven en groothandels gratis hun kandidatuur indienen om mee te dingen naar de Mercuriusprijs.
Innovatie met impact
Wie wordt de opvolger van Okay Direct, de automatische winkel van Colruyt Group die vorig jaar met de prestigieuze Mercuriusprijs aan de haal ging? Comeos lanceert een nieuwe oproep: grote of kleine retailers met slimme interne of externe innovaties kunnen tot 19 mei volledig gratis hun dossier indienen.
Met de Mercuriusprijs wil Comeos niet alleen illustreren hoe vooruitstrevend de retailsector is, maar ook andere spelers in de sector en zijn leden inspireren. De prijs focust op innoverende projecten die een significante impact hebben als resultaat: denk aan een vernieuwend gebruik van data om de klantenervaring te optimaliseren, een vernieuwend product- of dienstenaanbod dat inspeelt op hedendaagse tendensen, het activeren van nieuwe verkoopkanalen, het digitaliseren van logistieke trajecten, of een vernieuwend HR-beleid dat diversiteit en inclusie op de werkvloer stimuleert.
Een onafhankelijke jury, onder leiding van Gino Van Ossel, analyseert de dossiers grondig en maakt op 18 oktober de winnaar bekend tijdens een feestelijke prijsuitreiking.