Professionele klanten kopen massaal goedkope basisproducten op bij Colruyt: de retailer ziet zich daardoor genoodzaakt om een aankooplimiet op te leggen. Voor particuliere klanten zou er geen hinder zijn.
Maximaal tien stuks
De prijzen van basisproducten zoals suiker, zout, bloem of diepvriesfrieten zijn recent sterk in prijs gedaald, niet alleen op de wereldmarkt maar ook bij Colruyt. Dat is professionele opkopers niet ontgaan: zij hebben een zaak geroken en ze kopen deze producten van de huismerken Everyday en Boni nu in grote hoeveelheden op, met de bedoeling ze door te verkopen.
Professionele klanten zijn geen uitzondering bij Colruyt, maar deze rush op basisproducten dreigde lege rekken te veroorzaken in de winkels. Daarom neemt de retailer maatregelen: van deze producten mogen klanten nog maximaal tien stuks per keer kopen, zegt woordvoerder Nathalie Roisin van Colruyt aan Het Nieuwsblad. “Voor het overgrote deel van de gewone klanten zal dit dus geen problemen veroorzaken.” Professionele klanten die boven de aankooplimiet willen gaan, moeten vooraf reserveren.