Druk op de marges
De omzet groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,9 procent aan tot 4,4 miljard euro. Daardoor steeg ook de brutowinst met 2,4 procent naar 1,085 miljard euro en de nettowinst met 2,6 procent naar 180,7 miljoen euro.
Colruyt Group blijft dan ook bij zijn eerdere vooruitzichten voor het volledige jaar. Al klinkt het verder niet bepaald positief: “We verwachten op korte termijn geen herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen. We verwachten eveneens dat de druk op de verkoopprijzen en de marges zich zal voortzetten in de tweede jaarhelft”.
Het marktaandeel van Colruyt steeg licht met 0,2 procent naar 26,36 procent. De omzet van de winkels in België en Luxemburg groeide met twee procent, door de uitbreiding van het winkelpark, terwijl het segment Dreamland en Dreambaby zijn omzet met 10 procent wist omhoog te krikken.