Een webshop ‘als een magazine’
“Melijoe werkt als een magazine waarin je de grootste merken op het vlak van kindermode kan vinden en dat bestellingen binnen de 24 tot 48 uur wereldwijd levert”, zegt Nathalie Christen-Genty, die Melijoe.com in 2007 opstartte. “We richten ons op een cliënteel dat bestaat uit mama’s die houden van mode voor zichzelf en voor hun kinderen.”
Intussen is de atypische webshop, die vanuit Parijs wordt beheerd, beschikbaar in zes talen (nog niet in het Nederlands) en komt al ruim de helft van de omzet van buiten Frankrijk. De ambities van Christen-Genty reiken echter verder: ze ambieert niets minder dan de nummer 1-positie in de wereld van de online kindermode, en wel tegen 2017!
Met kapitaalinbreng van Gimv
Om die ambitie waar te maken, heeft het internetbedrijf zopas 9 miljoen euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door investeringsfonds Gimv, en waar ook de historische aandeelhouder van Melijoe.com, CM-CIC Capital Privé, aan heeft deelgenomen.
“Melijoe is meer dan een e-commercewebsite”, zegt Gert Kerkstoel, partner bij Gimv. “Het wordt door zijn leveranciers – kindermodemerken in het hogere prijssegment – erkend als dé multimerkensite die hun imago het beste weerspiegelt en wordt qua inhoud wereldwijd als een voorbeeld gezien.”
“Melijoe profileert zich een strategische partner voor merken die hun strategie voortdurend herzien om te kunnen tegemoetkomen aan de multichannel-realiteit wereldwijd”, vervolgt Kerkstoel. “De aanpassing van distributiekanalen aan de nieuwe koopgewoontes van de consumenten is zeker nog niet ten einde en de kindermode is een perfect voorbeeld van die evolutie. We willen Melijoe voluit steunen in haar plannen om wereldleider te worden in de sector.”