“Eén merk, één shopverhaal, één klantervaring”
Met de overname van de 45 ALLO telecom-winkels wil Base volgens CEO Jos Donvil zijn aanwezigheid op de Belgische markt versterken. “Voor de consument is er meer duidelijkheid. Vanaf volgend jaar zal deze in één type winkel terecht kunnen. Eén merk, één shopverhaal, één unieke klantervaring”, klinkt het.
De volledige integratie komt er na de reorganisatie eerder dit jaar, waarbij 27 vestigingen van ALLO telecom de deuren moesten sluiten. “Deze overname is voor beide partijen een goede zaak,” zegt Donvil. “Het personeel van ALLO telecom heeft hiermee een mooi toekomstperspectief en tegelijk kunnen we onze klanten voortaan op meer plaatsen de service bieden die ze van ons gewoon zijn. Daar komt bovendien de ‘Repair & Go’-formule bij, waar de ALLO telecom-winkels een heel sterke reputatie mee hebben verworven.”
De integratie zal volgens Base ook leiden tot een “aantal synergieën op verschillende bedrijfsniveaus die ook de rendabiliteit zullen verhogen”. Of er banen zullen sneuvelen door de samenvoeging van de administratieve diensten, is nog niet duidelijk. “Daar hebben we vandaag nog geen zicht op”, klinkt het bij woordvoerster Sofie Bockaert.
Base zelf “niet te koop, tenzij…”
De overname komt een kleine week nadat KPN-topman Eelco Blok had laten weten dat zijn Belgische dochter “niet te koop” staat “tenzij er een goede prijs wordt geboden”. Hij voegde er toen meteen aan toe dat het telecomconcern “kleine dienstverleners aan consumenten en bedrijven als mogelijke overnameprooien ziet”.