Foodello, de Finse webshop die voedseloverschotten verkoopt tegen fiks gereduceerde prijzen, zet na een succesvolle start in Vlaanderen nu ook de stap naar Franstalig België. Daarna volgen mogelijk nog meer landen.
Fikse kortingen
Vorig jaar ging online supermarkt Foodello vanuit Finland eerst in Nederland van start, en daarna ook in Vlaanderen. Nu kondigt het e-commercebedrijf aan dat het ook de stap zet naar Franstalig België, zodat heel België voortaan bediend wordt. Welke producten voor Franstalige klanten beschikbaar worden, zal afhangen van de taal op de etiketten. Sommige producten zullen uitsluitend in Franstalig België verkocht worden.
Foodello verkoopt tegen fikse kortingen producten die niet meer verkoopbaar in de reguliere supermarkt, bijvoorbeeld als gevolg van een te korte houdbaarheidsdatum, een drukfout op de verpakking of omdat de producten uit het assortiment verdwijnen. Zo gaat de webshop voedselverspilling tegen en kunnen consumenten flink besparen op hun boodschappen.
Grotere impact
Het bedrijf beleefde naar eigen zeggen een “vliegende start” in Nederland. “Inmiddels hebben wij in Nederland en België samen meer dan 100.000 bestellingen mogen ontvangen”, zegt marketingmanager Bas Dekker van Foodello. “Vandaar het besluit om geheel België te gaan bedienen. Op dit moment hebben we in Nederland en Vlaanderen meer dan 700.000 kilo voedsel gered van de verspilling. Nu geheel België wordt aangesloten, kunnen we een nog grotere impact maken.”
De Finse onlinespeler merkt dat mensen steeds vaker actief voedselverspilling tegengaan, door minder weg te gooien en bewust te kiezen voor aanbieders zoals Foodello. Na de succesvolle start in Nederland, Finland en België onderzoekt het bedrijf dan ook de mogelijkheden om in andere landen actief te worden.