Nieuwe strategie werkt
Fnac haalde in het derde kwartaal een omzet van 863 miljoen euro binnen, waarvan 610 miljoen euro in thuisland Frankrijk werd gegenereerd. In Frankrijk steeg de omzet met 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.
“De toename van het aandeel van nieuwe productfamilies in de totale omzet, het versnellen van de groei binnen het online kanaal, de sterke stijging van omnichannelverkopen en de dynamiek van de uitbreiding van nieuwe winkelformules tonen de relevantie van de strategie die we drie jaar geleden hebben ingezet”, zegt Alexandre Bompard, CEO van de Fnac Group.
In Frankrijk liet de webshop een tweecijferige groei optekenen. Volgens het bedrijf zouden omnichannelverkopen nu al goed zijn voor 36 procent van de totale omzet van de groep. Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van een jaar eerder, en is volgens de retailer vooral te danken aan het invoeren van diensten zoals ‘click & collect’ en de mogelijkheid om bestellingen al na een uur op te halen in de winkel.