Bron: Just Something Creative
Bij McDonald’s Zwitserland zagen ze bijvoorbeeld zelfs het klassieke zebrapad als een marketingopportuniteit.
Neem je productslogan, hier ‘Take a break, take a KitKat’, gerust ook eens letterlijk.
Of laat je door Nike net omgekeerd inspireren om niet op te geven en te blijven lopen.
Ook Coca-Cola ging ‘all the way’ om de perfect serve extra in de kijker te zetten.
IWC Schaffhausen vond dan weer een originele manier om mensen hun horloges te laten passen.
Mars reed dan weer een tijdje rond met een extra grote variant van zijn chocoladereep.
Bij de lancering van de film van ‘The Simpsons’ fungeerden ook de roltrappen als advertentiekanaal.
Om in de filmsfeer te blijven: ook bij de lancering van de Superman-film werd knap ingespeeld op de functionaliteiten van gebouwen.
Adidas wist op zijn beurt uit te pakken met deze originele wegreclame.
Sprite-douches zorgden daarentegen voor veel bekijks op het strand.
Voor wie nog twijfelt: Ariel krijgt in deze advertentie ook de vuilste muren weer perfect wit.
In New York werden de iconisch dampende riooldeksels omgetoverd tot de perfecte advertenties voor een lokaal koffiemerk.
De zoo van Kopenhagen gebruikte prachtige animaties om hun dieren af te beelden op de lokale bussen.
De Amerikaanse televisieserie ‘Law & Order’ wist als geen ander in te spelen op de typische elementen van reclameborden.
IBM voorzag zijn straatadvertenties van een zitbankje voor passanten.
De krant ‘The Economist’ wil tot slot duidelijk maken dat het mensen ideeën geeft en laat ze duidelijk zien waar de lamp hangt.