Derde verkoopkanaal
In de aanloop naar de eindejaarsfeesten opent Mamzel begin november zijn eerste ‘Mamzel Boutique’, die tot eind december open zal zijn. Voor zaakvoerders Kim Hardy en Kim Severy, die ruim zes jaar geleden Mamzel uit de grond stampten, is het een nieuwe stap richting hun einddoel: “Uitgroeien tot hét cadeautjeshuis van Vlaanderen, zowel voor particulieren als voor bedrijven.”
Tot nog toe verkochten beide dames hun hebbedingen via twee kanalen: een webshop – “95% van de bestellingen wordt de dag na betaling geleverd” – en tijdens homeparty’s à la Tupperware, “Mamzelparty’s” noemen ze het zelf. In Vlaanderen en Brussel kunnen ze intussen al bijna 60 verkoopsters of “Mamzellen” inschakelen.
Het jonge bedrijf specialiseert zich in “fijne cadeautjes, ook voor jezelf”, zoals de baseline het formuleert. Wat dat zijn? “Producten die niet alleen nuttig zijn maar ook een verhaal vertellen. Die je doen glimlachen. Hip maar niet clean. Omdat we graag trendsetter zijn, vernieuwen we onze collectie constant”, klinkt het bij de zaakvoerders. Mamzel verkoopt producten van een honderdtal ontwerpers en laat onder het label ‘Designers for Mamzel’ ook exclusieve producten ontwerpen.