Van McDonald’s naar gezond en vers
LYFE Kitchen (“Love Your Food Everyday”) omschrijft zichzelf als een “Fresh Casual” concept. De keten heeft momenteel 12 vestigingen en er zijn plannen om er nog 250 extra te openen, verspreid over de komende vijf jaar.
Het interieur bestaat uit een mix van verschillende soorten stoelen, banken en tafels. Op de tafels zelf staan pepermolens en kleine potjes met kruiden.
Centraal staat de kruidenmuur, waar alle verschillende kruiden groeien die in het menu verwerkt zitten – denk maar aan oregano en basilicum.
Aan de kassa staan aanraakschermen opgesteld, waar klanten het volledige menu kunnen bekijken. Op de krijtborden staan de dranksuggesties.
Het menu is erop gericht om te kunnen voldoen aan zo veel mogelijk soorten voedingsregimes, zoals glutenvrij of vegetarisch. Alle maaltijden bevatten ook minder dan 600 calorieën.
De klanten kunnen hun bestellingen meenemen of ter plekke consumeren.
Water wordt er gratis aangeboden aan een zelfbedieningstap.
Waar mogelijk, probeert de keten ook altijd een terrasruimte in te richten.
Een populair gerechtje is het broodje gegrilde kip met avocado.
Er is ook “unfried chicken”, een tegenreactie op de meestal gefrituurde kip die vaak terugkomt in andere fastfoodketens.
Bron en volledig artikel: Business Insider