Innovators in de retail aan het woord
De jaarlijkse bijeenkomst van de crème de la crème van de retail wordt dit jaar opgeluisterd met niemand minder dan Francesca Vanthielen als presentatrice, Gino Van Ossel met een ludiek jaaroverzicht en een gerenommeerde topspreker.
We trappen de RetailDetail Night echter eerst in gang met tal van mooie voorprogramma’s:
Game changers
Jo Caudron, Herman Konings, Steven Van Belleghem en Wouter Torfs: vier toppers in de sector – en ver daarbuiten – zijn weer aan het schrijven geslagen. Elk komen ze hun nieuwste boeken op de RetailDetail Night voorstellen.
Voor de gelegenheid pakt Retail Forum Belgium bovendien uit met een unieke actie: wie zich voor 17 november inschrijft voor dit voorprogramma krijgt alle vier de boeken gratis mee naar huis.
Van omni-channel naar no-channel: de klant beslist
De kaarten van de retailer zijn de afgelopen jaren sterk geschud: online en offline versmolten, de grote online bedrijven gingen ook fysiek, grote en kleine traditionele retailers zijn succesvol online. De consument wordt op zijn wenken bediend, maar hij kiest wel volledig zelf.
Hoe communiceert de retailer dan met zijn klanten? Bestaat dat nog in retail, above- en below-the-line? Vijf specialisten delen hun kennis over one-to-one en contextuele marketing.
Beste Winkelketen van België
Wie mag zich een jaar lang de Beste Winkelketen van België noemen? De verkiezing Beste Winkelketen van België is het grootste consumentenonderzoek van België, waaraan dit jaar ruim 200.000 consumenten hebben deelgenomen.
Op het voorprogramma spreken dit jaar ook nog twee bijzondere en innovatieve retailondernemers: Mymuesli-oprichter Max Wittrok en de oprichter van Brandkids.nl Hans Lormans.
Is uw folder future-proof?
Ook in 2014 blijft de ‘good old’ folder voor honderden retailers en merken de promotietool bij uitstek, maar omnichannel- en 360°-strategieën zijn meer en meer ‘top of mind’ bij diezelfde retailers en merken. Zal de folder standhouden tussen al dit digitale geweld?
Dit voorprogramma antwoordt met topcases en visies getoetst aan de praktijk. Zo brengt Veerle Lauwers van Coca-Cola hun iBeacon-case, vertelt An Caers van Continental Foods over de impact van door-to-door sampling en brengt Frank Penne van Carrefour Belgium het succesverhaal van hun Rode Duivels-actie.
Wil u er ook bij zijn op de RetailDetail Night? Schrijf u dan snel in of kijk voor meer informatie op http://www.retaildetail.eu/events.