Maxeda DIY lanceert een onlinemarktplaats voor haar winkelketens. Het wordt volgens de groep boven Brico, BricoPlanit en Praxis het eerste doe-het-zelfplatform in de Benelux.
Miljoen producten
De online marktplaats van Maxeda wordt geïntegreerd is in de bestaande websites en apps van Brico en Praxis, zodat klanten er vanaf nu een veel groter doe-het-zelfassortiment vinden. Niet alleen komen er leveranciers en merken bij, via de marktplaats voegen de ketens ook nieuwe productcategorieën toe.
Bij de lancering hebben zich al verschillende verkooppartners aangesloten, waardoor het platform van start gaat met meer dan 10.000 bijkomende producten. Voordien waren in de webshops en apps van de ketens 90.000 artikelen te vinden. Het is de bedoeling om online uiteindelijk meer dan een miljoen producten online aan te kunnen bieden.
One-stop-shop
Maxeda zegt de eerste doe-het-zelfretailer in de Benelux te zijn die een marktplaats start. “Brico en Praxis willen de keuze voor onze klanten uitbreiden en hen in staat stellen hun volledige klus te voltooien via onze one-stop-shop”, zegt CEO Guy Colleau: “Een groot deel van de klanten begint hun zoektocht naar producten namelijk online.”
Verkooppartners worden wel eerst uitgebreid geverifieerd, zowel op het vlak van arbeidsomstandigheden als FSC- of PFEC-certificering voor hout, voordat ze toegang krijgen tot het platform. Producten die worden aangeboden door verkooppartners zijn makkelijk te herkennen op de website door de vermelding van “verkocht en bezorgd door” bij het product.
Meer weten over de digitalisering van de doe-het-zelfsector of de platformstrategie van Maxeda? Op het RetailDetail Omnichannel Congress op 23 maart deelt CDO & CIO Erik Cuypers zijn eigenzinnige visie.