Prijzen te winnen
Met de verkiezing van de Folder van het Jaar worden retailers die werk maken van een innovatieve en aantrekkelijke folders eens in de schijnwerpers geplaatst. Het is dan ook belangrijk dat zoveel mogelijk consumenten stemmen op wat volgens hen de beste folder van het land is. Ook uw stem is daarbij belangrijk.
Nationale retailers moeten immers minstens 600 stemmen verzamelen om in aanmerking te komen voor een nominatie, bij regionale retailers ligt die grens op 120 stemmen. Stemmers maken bovendien kans op mooie prijzen, zoals tablets en een SMART Signage TV van Samsung.
Bij het stemmen worden bezoekers niet enkel gepeild naar hun favoriete folder, maar wordt hen ook gevraagd om de folders te evalueren op verschillende aspecten. Zo wordt ook dieper ingegaan op de lay-out, het formaat, originaliteit en meer. Aan de hand van die resultaten zal per categorie een winnaar aangeduid worden.
Bekendmaking op RetailDetail Night
De prijs voor Folder van het Jaar werd vorig jaar voor de eerste keer uitgereikt: toen werden de folders van Makro, Colruyt, Brico en Delhaize in de bloemetjes gezet. Voor de tweede editie werden de categorieën alvast uitgebreid en aangepast.
De zeven categorieën zijn dit jaar met name: “Doe-het-zelf, Tuin & dieren”, “Electro & telecom”, “Fashion & beauty”, “Baby & speelgoed”, “Thuis & decoratie”, “Supermarkten” en “Auto, sport & vrije tijd”. Een vakjury zal nog een prijs voor de creatiefste folder uitreiken.
Op 27 november maakt RetailDetail op de RetailDetail Night de winnaars van Folder van het Jaar 2014 bekend. Folder van het Jaar 2014 wordt georganiseerd in samenwerking met BD myShopi, advertising agency Pubmarket!, marketingbureau Marketing Map, marktonderzoeker GfK Belgium en Koninklijke Drukkerij Em. De Jong.