“Steken tandje bij”
De omzet bleef bij 273 miljoen euro wel ongeveer gelijk met een jaar eerder, maar de marges binnen het bedrijf stegen dankzij het verbeteren van de productie. Daardoor steeg de bedrijfswinst van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro en kwam de nettowinst uit op 8,7 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 7,9 miljoen euro. De ebitda steeg met 17 procent van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen euro.
“We investeren dit jaar 70 miljoen euro. In de productiviteitsuitbreiding van al onze Europese bakkerijen, maar ook in geautomatiseerde warehousing en logistiek in onder meer Tsjechië en Polen”, zei CEO Guido Vanherpe eerder dit jaar al aan De Tijd. Ook een sterke groei in Centraal- en Oost-Europa zorgde voor betere cijfers.
La Lorraine is eigenaar van de broodjesketen Panos, maar het verkoopt ook diepvriesbakkerijproducten in heel Europa en in West-Europa voegt het daar ook nog melen, vers brood en patisserie aan toe.