De Duitse modegroep S.Oliver heeft een verrassende nieuwe topman gevonden: hij komt uit de autobranche en draagt de toepasselijke naam Jürgen Otto.
Ervaring met families
S.Oliver Group slaat een ongewone weg in zijn zoektocht naar een nieuwe CEO: aan het roer komt Jürgen Otto te staan, die opvallend genoeg geen ervaring heeft met de mode-industrie. Otto was in het verleden onder meer CEO van de autotoeleveranciers Brose en de Dräxlmaier Group.
Op 1 februari volgt neemt Otto de taken over Claus-Dietrich Lahrs, die begin december liet weten het bedrijf te verlaten. Mogelijk botste het met eigenaar en oprichter Bernd Freier, die erom bekendstaat zelf de touwtjes strak in handen te houden. Otto heeft naast een ronkende naam gelukkig meer ervaring met familiebedrijven.
De nieuwe CEO wordt bijgestaan door de huidige algemeen directeurs, Oliver Hein en Volker Christ, maar krijgt volgens het bedrijf ook ondersteuning van “een team deskundigen met bewezen en ervaren kennis van de textielindustrie.”