Goed kopen, goed eten
Het Delhaize Magazine werd in maart 2012 gelanceerd om de winkelketen te profileren als een uithangbord dat ‘smaak en inspiratie geeft aan je leven’, en dat voor een aantrekkelijke prijs. “Om alle culinaire behoeften in te vullen, publiceren we zowel klassieke als creatieve recepten. En het lijkt erop dat dit door ons lezerspubliek gesmaakt wordt”, aldus de winkelketen.
Het is niet het eerste blad voor de klanten van de warenhuisketen: eerder gaf Delhaize al ‘De Leeuw’ uit. Dit had echter veeleer een commerciële inhoud, waar het nieuwe blad meer een ontmoetingsplatform wil zijn tussen de winkelketen en haar cliënteel.
Volgens het Centrum voor Informatie over de Media wordt het Delhaize Magazine vooral gelezen door huisvrouwen, gepensioneerden, werknemers en het middenkader. Het magazine wordt geproduceerd door Gicom en op 600.000 exemplaren gedrukt en is daarnaast ook online beschikbaar. Het blad verschijnt tweemaandelijks.