Deel merken nog niet online in België
Op Wehkamp.be zullen ongeveer 150.000 artikelen aangeboden worden van meer dan 12.000 merken, waarvan een groot deel nog niet online te vinden is in België. De Belgische versie zal gefaseerd worden uitgerold: dit jaar lanceert er een testversie, waarna het aantal producten na verloop van tijd zal worden opgedreven.
Wehkamp zal proberen om lokale Belgische merken te strikken om op de website te verkopen, zoals het dat in Nederland ook doet. “Het is daarbij vooral kijken naar wat de lokale klant wil, maar we zijn zeker al aan het kijken wat de grote Belgische merken zijn”, zegt woordvoerder Dirk van den Bogaart tegen RetailDetail.
Moederbedrijf RFS Holland Holding heeft alvast grote ambities in België. Het laat in een persbericht weten dat het binnen de drie jaar bij de drie grootste e-commercespelers van België wil staan. Voorlopig komt er wel nog geen Franstalige website, maar “dat heeft vooral operationele redenen”, zegt Van den Bogaart. Een Franstalige versie zal er in de toekomst komen, maar een exacte datum is er nog niet.
Wehkamp vervoegt met zijn Belgische winkel andere Nederlandse collega’s als Coolblue en Bol.com, die eerder al potentieel in de Belgische markt zagen. Hun succes heeft volgens Van den Bogaart echter niet bijgedragen aan de keuze om ook naar België te komen. “We kijken op die manier niet naar onze concurrenten, maar we zien natuurlijk wel dat de Belgische e-commerce een enorme groeimarkt is, vandaar onze keuze om ook de grens over te gaan.”