Meer categorieën
De prijs voor Folder van het Jaar werd vorig jaar voor de eerste keer uitgereikt: toen werden de folders van Makro, Colruyt, Brico en Delhaize in de bloemetjes gezet. Voor de tweede editie werden de categorieën alvast uitgebreid en aangepast.
Op 27 november maakt RetailDetail op de RetailDetail Night de winnaars van Folder van het Jaar 2014 bekend. Voor het zover is kan er nog eerst gestemd worden op de deelnemende folders. Dat gebeurt in zeven categorieën: “Doe-het-zelf, Tuin & dieren”, “Electro & telecom”, “Fashion & beauty”, “Baby & speelgoed”, “Thuis & decoratie”, “Supermarkten” en “Auto, sport & vrije tijd”.
Creatiefste folder
Bij het stemmen worden bezoekers niet enkel gepeild naar hun favoriete folder, maar wordt hen ook gevraagd om de folders te evalueren op verschillende aspecten. Zo wordt ook dieper ingegaan op de lay-out, het formaat, originaliteit en meer. Aan de hand van die resultaten zal per categorie een winnaar aangeduid worden.
Nationale retailers moeten minstens 600 stemmen verzamelen om in aanmerking te komen voor een nominatie, bij regionale retailers ligt die grens op 120 stemmen. Ook zal op 27 november de vakjury de prijs voor creatiefste folder uitreiken.
Folder van het Jaar 2014 wordt georganiseerd in samenwerking met BD myShopi, advertising agency Pubmarket!, marketingbureau Marketing Map, marktonderzoeker GfK Belgium en Koninklijke Drukkerij Em. De Jong.