Comeback onder voormalige CFO
“We willen zo snel mogelijk weer een vaste waarde worden in de Belgische mannenmode. En, eerlijk gezegd, op basis van de resultaten tot nu toe zijn we goed op weg”, zegt Paul Malingreau in het Belang van Limburg. Malingreau was tussen 2008 en 2010 financieel directeur bij Olivier Strelli en zag hoe het ooit zo populaire modebedrijf in 2012 failliet ging.
Samen met twee kompanen uit de kunstwereld, twee Strelli-fans in hart en nieren, besloot hij eind 2013 het merk nieuw leven in te blazen. Het trio kreeg Olivier Israël, de zoon van oprichter-ontwerper Nissim Israël en eigenaar van de merknaam Olivier Strelli, zo ver dat hij de naam ‘Strelli’ liet gebruiken.
Ze haalden ook Jacky Franco, jarenlang topontwerper bij Olivier Strelli, opnieuw aan boord en startten de samenwerking met de Spaanse en Italiaanse stoffenleveranciers van destijds weer op. De basis voor een doorstart onder de naam ‘Strelli Homme’ was gelegd.
Op naar 10 winkels en dan het buitenland
Begin dit jaar opende Strelli Homme dan zijn eerste boetiek in de Gentse Walpoortstraat en een tijdelijke boetiek aan de Antwerpse Steenhouwervest (in afwachting van een vaste stek in de modehoofdstad), nu gevolgd door de opening van de Hasseltse winkel.
Strelli Homme heeft de ambitie om de eerste vier jaar een tiental winkels te openen in België. Daarbij staan Brussel, Leuven en Roeselare hoog op het verlanglijstje. “Als het lukt, lonkt het buitenland. Maar er is geen haast bij. Eerst België. In feite verkopen we nu toch ook al over de landsgrenzen heen via onze webshop”, aldus nog Paul Malingreau, die ook een heropstart van een vrouwenlijn niet uitsluit. “Al is dat nog niet voor meteen.”