Coolblue, één van de grootste webwinkels van de Benelux, introduceert vandaag een gedeeld winkelmandje. Daarmee kunnen klanten in alle 83 webshops van de groep, gaande van PDAshop.nl tot Tabletcenter.be, ineens afrekenen.
Ruim 120.000 bezoekers per dag
Coolblue ziet zichzelf niet als een online warenhuis maar als een verzameling gespecialiseerde webwinkels. Toch is het vanaf vandaag mogelijk om bestellingen van al die gespecialiseerde webshops in één keer af te rekenen dankzij het “gedeelde winkelmandje”.
Het nieuwe winkelmandje volgt op de eerder geïntroduceerde Coolblue-zoekmachine. Het past dan ook in de strategie van het bedrijf om zich duidelijker boven zijn shops te positioneren. “Sinds de lancering van ons vernieuwde merk in januari herkennen steeds meer klanten ons als Coolblue,” vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue.
Ondertussen klikt al ruim 15% van de meer dan 120.000 bezoekers per dag door naar andere Coolblue-shops. “Niet verrassend dus dat dit verreweg de meest gevraagde functionaliteit is in ons doorlopende klantonderzoek.”
Specialisatie blijft
Productspecialisatie blijft echter de USP van de online retailer. “Je wordt bij je zoektocht naar een digitale camera op Digicamshop.be niet afgeleid met de scheerapparaten die je dan weer bij Shavershop.be vindt,” zegt Werner Bruyns, manager Coolblue België. “Maar als je toevallig naar beide op zoek bent, kun je die nu wel makkelijk in één keer bestellen en afrekenen. En daarbij gelden altijd dezelfde Coolblue-beloftes: gratis verzending en morgen geleverd indien voor 10 uur ’s avonds besteld.”
Coolblue, dat ook drie fysieke winkels heeft in Nederland en eentje in Antwerpen, won eerder dit jaar vijf BeCommerce Awards, waaronder die van Beste Webwinkel van België.