Fïnley mikt op leeftijdsgroep tussen 25 en 49 jaar
De nieuwe drank, met de naam Fïnley, werd in april reeds gelanceerd op de Franse markt. Daar richt het drankje zich in de eerste plaats tot de doelgroep 25-49 jaar.
Coca-Cola wil met Fïnley inspelen op de evolutie inzake smaakvoorkeur: naarmate de consument ouder wordt, neemt zijn belangstelling voor sterk sprankelende dranken immers af. Slechts 10% van de dranken die door volwassenen worden geconsumeerd, zijn dan nog sterk gashoudend: daarom kiest Coca-Cola voor een licht sprankelend alternatief.
Fïnley is voor de Belgische markt beschikbaar in petflessen van 1,5 liter en in blikjes van 25 cl. In Frankrijk worden ook flesjes van 0,5 liter aangeboden. Coca-Cola wil zijn product vooral verdelen via de supermarkten en de betere broodjeszaken. Het concern plant een stevige ondersteuning van het product: “Het wordt de grootste lancering sinds Coca-Cola Zero in 2007”, heet het.