“De gezonde kassa”
Vanaf 1 september innoveert Lidl met ‘de gezonde kassa’ in zijn 300 Belgische vestigingen. Klanten vinden er dan behalve snoepgoed en chocola vooral veel dagvers fruit en groenten, noten, rijstwafels, gezonde koekjes en drankjes. Met “de gezonde kassa” wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa drastisch te verminderen.
Uit internationaal onderzoek van Lidl is namelijk gebleken dat ruim 2 op de 3 klanten (70%) de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het namelijk bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt verleid worden door snacks en fastfood.
“Kassa is achillespees”
Liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt dat ze aan de kassa hinder ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep; 66% van de ondervraagden zegt hier uiteindelijk aan toe te geven.
“De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen”, zegt Evelyne Raymakers van Lidl België. “Daarom is ‘de gezonde kassa’ van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een royale keuze aan lekkere en gezonde alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Met het nieuwe schooljaar voor de deur willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven.”