Cora investeerde 3,8 miljoen euro in de renovatie van z’n hypermarkt in Rocourt bij Luik, die z’n vijftigste verjaardag viert. De versafdelingen kregen een grondige facelift en een ‘Geek Corner’ verleidt de popcultuurfans.
Alles onder één dak
Na de renovatie van de non-food afdelingen in 2017, de kruideniersafdeling in 2018 en de versafdelingen vandaag, is de winkel in Rocourt nu duurzamer, gebruiksvriendelijker, moderner en comfortabeler. De hypermarkt kreeg een nieuwe slagerijtoonbank, een nieuwe delicatessenbalie en een nieuwe kaaskelder. Ook de afdeling groenten en fruit werd voorzien van nieuw meubilair. Gesloten koelkasten garanderen een lager energieverbruik.
De gangpaden werden verbreed en de bewegwijzering werd aangepast om klanten vlotter wegwijs te maken. Aanbiedingen en promoties komen beter uit de verf. De winkel biedt nu bijna 700 lokale producten aan: vlees, vruchtensappen, kaas, chocolade en bier. Cora onderhoudt vertrouwensrelaties met een honderdtal kleine producenten, die profiteren van een grotere zichtbaarheid. De technologie-afdeling kreeg een ‘Geek corner’ met een ruim productaanbod voor Pop Culture-fans.
Volgens Cora is het “alles onder één dak” concept van de hypermarkt meer dan ooit relevant in tijden van stijgende energie- en brandstofkosten: met één enkele winkeltrip bespaart de consument tijd en geld.