Voortaan vinden shoppers bijna vervallen producten met korting makkelijker terug in de Delhaize supermarkten: ze worden in één rek bij elkaar geplaatst. De retailer wil zo tegelijk de voedselverspilling beperken en de koopkracht ondersteunen.
Win-win
Delhaize maakt het aanbod producten die de houdbaarheidsdatum naderen beter zichtbaar in de winkels: ze worden voortaan verzameld in één rayon en de etiketten krijgen een update. De vertrouwde gele stickers blijken mensen namelijk af te schrikken, is uit tests gebleken. Daarom worden de bijna vervallen producten uit verschillende afdelingen vanaf vandaag gegroepeerd uitgestald in zogenaamde ‘No Waste corners’ en krijgen ze een groene win-win sticker opgekleefd die duidelijk maakt dat de aankoop een win is voor het milieu én voor de portemonnee.
Want Delhaize wil met dit initiatief niet alleen de voedselverspilling tot het absolute minimum beperken, maar ook de koopkracht van klanten ondersteunen. De producten worden verkocht met een gemiddelde korting van 30%. De retailer merkt dat mensen in de huidige crisistijd op zoek zijn naar goedkopere varianten, zoals huismerkproducten. Ook de verkoop van bijna vervallen producten is al met 5 à 10% gestegen.