Na ‘Game Time’ lanceert kledingketen JBC een nieuw digitaal platform: met Chilltime wil de retailer jonge gezinnen helpen “ontprikkelen”. Daar horen ook bijpassende kledingcollecties bij, en een samenwerking met Evy Gruyaert.
Content en merchandising
JBC zet voor de aankomende winter in op het welzijn van jonge gezinnen met Chilltime. In het kader van Internationale Dag van het Mentaal Welzijn op 10 oktober lanceert de Belgische retailer een website met tips en activiteiten om kinderen samen met hun ouders te laten ontspannen en “ontprikkelen”. Wekelijks zullen er nieuwe topics aan bod komen.
Voor alles wat beweging betreft, ging JBC een samenwerking aan met televisiepersoonlijkheid Evy Gruyaert. Naast content en activiteiten creëerde Gruyaert samen met de retailer de capsulecollectie ‘Evy’s Soulwear X JBC’. Het kledingmerk lanceert geregeld samenwerkingen met BV’s.
Emotiepoppetjes met kleren
Om kleine kinderen gevoelens te leren verwoorden, ontwikkelde JBC dan weer samen met de illustrators van O Ooh knuffelvrienden die kinderen helpen met de vier basisemoties. De emotiepoppetjes – Blije Bibi, Boze Bob, Bedroefde Bea en Bange Bas – zullen straks ook in de winkels te koop zijn en krijgen zelf nog een eigen kledinglijn.
Chilltime is overigens niet het eerste platform dat JBC lanceert voor gezinnen. Eerder was er al Game Time, dat jongeren en ouders wegwijs maakt in de wereld van het gamen. Tot de merchandising behoorden toen truien met bekende videogames erop.