Shein is deze week, van 27 september tot 1 oktober, terug in Antwerpen met een pop-upwinkel. Anders dan de vorige keer kunnen klanten er deze keer echter wél echt kopen.
Eerste echte winkel
Voor de tweede keer duikt de Chinese kledingwebshop Shein (uit te spreken als She In) op in de Antwerpse winkelstraten. Na een pop-upwinkel op de Meir in juni presenteert de ‘ultrafastfashionspeler’ nu in de Schuttershofstraat (een fractie van) zijn najaarscollectie. In de boetiek, die voor de gelegenheid Instagram-vriendelijk is aangekleed met pluimen en riet, zijn ook producten te vinden van Sheglam, het cosmeticamerk van Shein.
Nieuw is wel dat klanten er dit keer echt kunnen kopen. De vorige keer bleek het om een showroom te gaan, waar shoppers de kleren wel konden passen maar niet rechtstreeks konden meenemen. Bestellen ging gewoon via de webshop van de modediscounter, dus moesten klanten vervolgens wachten tot hun pakjes aankwamen uit China.
Hoewel er ellenlange wachtrijen voor de pop-upshowroom opdoken, leidde dit toch tot teleurstelling bij de doelgroep van tieners en twintigers. Voor het eerst gaat het nu dus om een heuse pop-upwinkel. Niet verwonderlijk is het ook deze keer weer een drukte van jewelste in de shop. Een weekend eerder opende Shein nog een pop-up in Amsterdam, maar ook die was nog enkel een showroom.