Grootste groei in convenience stores
In thuisland Frankrijk zette Carrefour 9,847 miljard euro om: op vergelijkbare basis was er een vooruitgang met 1,8%. Zonder brandstoffen en met uitzuivering van kalendereffecten zou de progressie 2,1% hebben bedragen. Vooral in de supermarkten en de gemakswinkels liep het goed, de hypermarkten konden slechts een bescheiden surplus laten optekenen.
In de andere Europese landen boekte Carrefour een omzet van 5,331 miljard euro: op vergelijkbare basis goed voor een omzetstijging van 2%. Na uitsluiting van brandstoffen en eliminatie van kalendereffecten was er nog sprake van een plus van 1,5%.
Rode Duivels helpen Belgische tak
De Belgische tak deed evenwel merkelijk beter dan dit gemiddelde, met een toename van de vergelijkbare groei van 5%. Na aftrek van de brandstoffen en de kalendereffecten bleef daarvan 3,8% over. Het enthousiasme rond het WK Voetbal en de Rode Duivels misten hun impact duidelijk niet.
De grootste groei kende Carrefour niettemin in de opkomende markten: daar stegen de verkopen op vergelijkbare basis na uitzuivering van brandstofverkopen en kalendereffecten met 8,4%. In Latijns-Amerika bedroeg de groei zelfs 15,2%: vooral in Brazilië en zeker in Argentinië – waar de omzet op vergelijkbare basis 42,4% aantrok – presteerden sterk.