Nieuw distributiecentrum
Die omzetstijging had de groep te danken aan stijgingen bij de retailomzet (+ 17,7 procent) en groothandelsomzet (23,3 procent). De vergelijkbare omzet binnen retail steeg met 3,2 procent. De winst voor belastingen steeg dan weer met 18,8 procent naar 62 miljoen pond (78 miljoen euro).
“We hebben vorig jaar een goed resultaat afgeleverd, met winsten die stegen met 19%, terwijl we bezig waren met de transitie naar ons nieuw distributiecentrum en de implementering van het merchandising managementsysteem”, zegt CEO Julian Dunkerton.
Doorheen het voorbije boekjaar heeft SuperGroup sterk geïnvesteerd in de uitbreiding van het aantal winkels op het Europese vasteland. De winkeloppervlakte steeg dan ook met 18 procent en komt nu neer op bijna 60.000 m² in Europa en het Verenigd Koninkrijk. Er werd ook een website geopend in de Verenigde Staten en in China, waardoor het merk nu websites in 15 landen heeft.
“Internationale groeimogelijkheden zullen de grootste bronnen van expansie zijn voor de groep. Terwijl de groeimogelijkheden heel breed zijn, zijn de uitdagingen voor SuperGroup het behouden van de aantrekkingskracht van het SuperDry-merk op zijn klanten en dat de hoge kwaliteit wordt behouden terwijl het bedrijf uitbreidt en ontwikkelt“, weet Chairman Peter Bramford te zeggen over de toekomst van het merk.