Mobiele checkout vereenvoudigen
Een belangrijke reden voor de ontwikkeling van dit winkelwagentje is de afrekening op mobiele apparaten. “Vandaag werkt de mobiele checkout verschrikkelijk wanneer je wil afrekenen bij een winkel, en is het ondraaglijk als je bij verschillende winkels wil kopen“, zegt Keep-president MaryAnn Bekkedahl. Volgens haar blijven mobiele aankopen nu onder hun volledige potentieel, omdat consumenten niet willen werken met het huidige systeem.
Bij aankopen via dat winkelwagentje werkt Keep als een soort tussenpersoon: de klant kan op de website van Keep producten bestellen bij verschillende webwinkels. Wanneer hij dan op afrekenen klikt, koopt Keep als het ware alle producten bij de verschillende webwinkels en presenteert het de klant met een eenvoudige checkout. Zo moet die zich niet aanmelden bij de verschillende webwinkels en moet hij ook geen verschillende betalingen uitvoeren.
Het systeem van Keep zit momenteel nog in een bètafase en wordt dus nog getest door een kleinere groep gebruikers. Als alles volgens plan loopt, dan zal het winkelwagentje later dit jaar volledig uitgerold worden.