Moderetailer e5 heeft zijn omzetdoelen voor 2021 behaald en noteert een sterke groei in de eerste helft van 2022. Het bedrijf investeert verder in verjonging en verbreding, duurzame huismerken, winkels en ‘business intelligence’.
“Perfect gepositioneerd”
In een modemarkt die onder druk staat, heeft modeketen e5 de vooropgestelde omzet van 66,5 miljoen euro in 2021 bereikt. De recurrente ebitda bedroeg bijna 10%. De eerste zes maanden van 2022 noteert de retailer zelfs een groei met 43% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Eigenaars Kristof en Peter De Sutter, die het verlieslatende bedrijf begin 2021 overnamen, mikken zelfs op 90 miljoen euro omzet dit jaar. Het winkelpark moet groeien naar zestig winkels midden 2024, en ook online moet e5 blijven groeien.
Om die doelstellingen te behalen, gaan de investeringen omhoog: de retailer zal drie tot vijf miljoen euro per jaar uittrekken voor de opening van nieuwe winkels, de verjonging van bestaande winkels, de ontwikkeling van huismerken, logistiek, ERP en artificiële intelligentie. Ondanks de energiecrisis heeft CEO Peter De Sutter volop vertrouwen in de toekomst: “We zijn perfect gepositioneerd”, zegt hij in een uitgebreider interview met RetailDetail.