Sterk geloof
AB InBev lanceerde Jupiler Force in 2011 en wilde toen mannen overtuigen dat het alcoholvrije bier evengoed smaakte als bier mét alcohol. Het management geloofde toen heel sterk in het potentiële succes van Jupiler Force en in de zomer van 2012 werden ook nog enkele smaakvarianten, zoals sinaasappel, toegevoegd.
Bij de jaarcijfers van 2013 werd echter duidelijk dat Jupiler Force geen verkoopstopper was. “Ik vind het geen mislukking“, zei de directeur voor België Eric Lauwers toen: “het is vooral belangrijk dat we nieuwe marktsegmenten aanboren.” Nu wordt dus toch beslist om de productie stop te zetten, vanwege de mindere verkoop. Voorraden in de winkels worden nog verkocht en dan houdt het op voor Jupiler Force.
“Nochtans bleek uit testen dat de Jupiler-consument op zoek was naar een verfrissend alcoholvrij alternatief. Het product scoorde bovendien goed tijdens de testfase“, duidt woordvoerder Natacha Schepkens, zo schrijft Trends. “Maar het succes bleef beperkt. Jupiler Force loste de interne doelstellingen niet in.”