Delhaize wijzigt de voorwaarden van zijn SuperPlus-getrouwheidsprogramma: klanten krijgen vanaf 1 oktober een kleinere korting, op minder producten. De limiet op het maandelijkse kortingsbedrag valt wel weg.
Enkel op verse producten
Delhaize past zijn Nutri-Boost kortingprogramma aan. Klanten die in de vorige maand 99 euro of meer hebben uitgegeven, krijgen vanaf 1 oktober 10% korting op verse producten met de Nutri-Score A of B, zo meldt de foodretailer in een mail aan de kaarthouders. Tot nu toe kregen alle leden een korting van 5% en kon de korting voor de trouwste klanten oplopen tot 15%.
Bovendien geldt de Nutri-Boost korting voortaan op een kleiner aantal producten: enkel verse producten met de Nutri-Score A of B komen nog in aanmerking. Concreet gaat het om groenten en fruit, vlees, vis, zuivel, charcuterie, bereide maaltijden en bakkerij. Op gezonde producten uit de afdelingen droge voeding, diepvries en dranken krijgen shoppers geen korting meer.
‘Geoptimaliseerd en vereenvoudigd’
Anderzijds valt de limiet op de maximale korting per maand weg. Die bedroeg 30 euro. Om in het vernieuwde programma aan dat bedrag te komen, moeten klanten wel voor meer dan 300 euro gezonde verse producten kopen op een maand. Het systeem werd ‘geoptimaliseerd en vereenvoudigd’ op basis van klantenreacties, verklaart woordvoerder Roel Dekelver aan het persagentschap Belga.
Delhaize lanceerde het Superplus-programma in 2020. Klanten die een account aanmaken, krijgen niet alleen de Nutri-Boost kortingen, maar ook exclusieve aanbiedingen en gepersonaliseerde e-deals. Volgens Ahold Delhaize-topman Frans Muller hielp de nieuwe klantenkaart de retailer aan marktaandeelwinst en zou het een exportproduct worden binnen de groep.