Twintig jaar internationale ervaring
De ‘Coca-Cola light’-man dook voor het eerst op in 1994 als knappe bouwvakker, die iets voor de middag stopte met werken, zijn t-shirt uittrok, veel belangstelling van dames in de omliggende kantoren genoot en vervolgens een blikje Cola light bovenhaalde.
De jaren nadien toonde hij zijn polyvalentie: hij werd glazenwasser, dan pakjesbezorger en vervolgens klusjesman. Vorig jaar voegde hij ook nog tuinman toe aan zijn cv, een rol die weggelegd was voor het Britse model Andrew Cooper.
Eerste Belgische hunk
Dit jaar wordt voor het eerst ook een Belgische ‘Coca-Cola light’-man verkozen. Twintig heren hebben alvast de eerste ronde overleefd. Zij moesten niet metselen, geen pakjes bezorgen of geen klusjes te doen, maar dienden wel te verschijnen voor de camera van een professionele fotograaf.
Het publiek kan de twintig geselecteerde hunks nu reduceren tot een ‘shortlist’ van tien stuks. Vanaf 23 juni gaan ze de dagelijkse strijd om de gunst van de dames aan op de website van het merk.
De resterende tien gaan naar de finale op 10 juli. Wie wint, mag met twee op reis naar New York. Daarnaast vangt hij ook 10.000 euro en krijgt hij gedurende een jaar de hoofdrol in een nationale campagne voor Coca-Cola light. Wie de nieuwe hunk inschreef voor de wedstrijd, mag zelfs met vier op reis naar New York, met een aankoopbudget van 5.000 euro erbovenop.