Al contacten met lokale aanbieders
Amazon zou hiervoor de voorbije maanden in Seattle en San Francisco contacten hebben gelegd met websites die al aanbiedingen van dergelijk lokale vaklui groeperen. Voorts zou Amazon ook al rechtstreeks met lokale klusbedrijven hebben gepraat. Voor hen zou een aanbieding via het webplatform het voordeel hebben dat ze zelf niet moeten investeren in een online aanwezigheid. Bovendien zouden ze kunnen genieten van de A tot Z-garantie die Amazon belooft voor goederen die via de e-tailer worden verkocht.
Amazon heeft trouwens al enkele experimenten achter de rug. Zo konden kopers van een slimme thermostaat van NestLab er meteen de installatie door een vakman bijvragen.
Ondersteuning van verkoop van derden
Het aanbieden van klusjesdiensten moet de activiteit van Amazon ondersteunen. Veertig procent van wat op Amazon wordt verkocht, komt van aanbieders die op het verkoopplatform een online winkel hebben geopend. Een mogelijke koppeling met een installateur maakt dat aanbod alleen maar sterker.
Het aanbieden van lokale diensten is trouwens niet vreemd voor Amazon-topman Jeff Bezos. Hij investeerde al ten persoonlijke titel in Pro.com, een online platform dat consumenten moet helpen om de kostprijs van hun verbouwingen te berekenen en er aannemers voor te vinden.