“Nieuw gecreëerde rol”
Heeft het hippe Amerikaanse modeconcern Abercrombie & Fitch de opvolger in huis gehaald voor huidig CEO Mike Jeffries, de man die in 1992 aan het hoofd kwam van wat toen nog een sportkledingmerk was, het uitbouwde tot een ongemeen populair jongerenmerk maar de laatste maanden meer en meer tegenwind krijgt?
Insiders menen van wel, nu de groep uit Ohio de 51-jarige Christos Angelides heeft benoemd tot ‘president’ van zijn tienermerk Abercrombie & Fitch en zijn kindermerk Abercrombie Kids. Hij krijgt daarbij in ieder geval al uitgebreide bevoegdheden, gaande van de productontwikkeling tot de financiën van de modemerken.
Angelides, die in oktober begint, brengt 28 jaar retailervaring mee van bij het Britse Next, waar hij sinds augustus 2000 Group Product Director was. Next telt bijna 700 winkels in meer dan 40 landen en verkoopt daarnaast ook nog online in 60 landen. “Die ervaring maakt van hem de perfecte kandidaat voor deze nieuw gecreëerde rol. Christos aanstelling is een zeer belangrijke stap in onze langetermijnstrategie”, verwelkomde Mike Jeffries de benoeming van de Brit.