Tijd en kosten besparen
Met behulp van een camera en technologie die werd ontwikkeld door technologiebedrijf ModiFace scant de spiegel – die eigenlijk een grote monitor is – het gezicht van een klant, waarna die onder meer oogschaduw kan aanbrengen. De klant kan dan naar hartenlust van kleur veranderen, zonder daarom steeds de make-up te moeten verwijderen. Zo wordt er door klanten volgens Sephora veel tijd bespaard.
Ook voor Sephora zelf heeft deze technologie enkele grote voordelen. Zo verkleinen ze de kans dat een klant ontevreden is met het aangekochte product, maar vooral: het kan flink op kosten besparen, omdat de cosmeticaverkoper geen testers of producten om de make-up te verwijderen meer hoeft te voorzien. Klanten kunnen immers alles virtueel uitproberen.
Uitbreiding indien succes
Momenteel is de spiegel enkel nog maar te vinden in de winkel in Milaan en kan er enkel nog maar oogschaduw geprobeerd worden. Als het systeem aanslaat, dan wil Sephora in de toekomst ook op andere locaties zo’n virtuele spiegel plaatsen en bestaat de mogelijkheid dat de technologie verder uitgebreid wordt met andere types make-up.