Kwartaalomzet +54%
Michael Kors heeft de wind in de zeilen: de vraag naar de luxueuze mode-accessoires en horloges van het merk stijgt, zowel in de eigen verkooppunten (dat zijn er intussen al 405, tegenover 304 een jaar geleden) als in warenhuizen in de Verenigde Staten en Europa.
De kwartaalomzet (periode tot 29 maart) klokte af op 917,5 miljoen dollar, omgerekend net geen 675 miljoen euro. Dat is een stijging met liefst 54%. In de Verenigde Staten steeg de omzet 43% tot 739,97 miljoen dollar, in Europa verdubbelde de omzet (+125,3%) tot 164,65 miljoen dollar.
Ook op vergelijkbare basis steeg de omzet 26% (20,6% in de VS, 62,7% in Europa), waarmee Michael Kors beter doet dan de 21% waarvan analisten uitgingen. Meteen verslaat Michael Kors al voor het tiende kwartaal op een rij de analisten.
Slechts één minpuntje in het hele zegebulletin: de brutowinstmarge ligt “lichtjes lager”, zowel op kwartaalbasis als voor het hele jaar, en de operationele kosten “stijgen een beetje”, zo viel te horen tijdens een conference call van het management.