JBC gaat een langdurige samenwerking aan met de Vlaamse popzangeres Camille. De popster krijgt er een eigen collectie, die ook in de toekomstige virtuele JBC-winkel in metaverse-game Roblox zal hangen.
Meteen zes collecties
JBC kondigt twee nieuwigheden in één klap aan. Niet alleen creëert popster Camille een kindercollectie voor de modeketen, de Belgische retailer pakt dit najaar ook uit met een eigen virtuele winkel op het populaire gameplatform Roblox. De collectie zal namelijk niet alleen te verkrijgen zijn in alle JBC-winkels, maar ook in de gloednieuwe JBC-wereld in het metaversum.
De samenwerking met Camille – bekend van de televisieprogramma’s LikeMe, The Masked Singer en Liefde voor Muziek – hoort er alvast een van jaren te worden. Er staan meteen zes collecties op stapel, in eerste instantie voor de kledingmaten 116 tot en met 164. De lancering in november valt niet toevallig samen met de start van een concertreeks van de jeugdige zangeres.
Virtuele shop en concert
Tegelijk werkt de modeketen aan een eigen omgeving in Roblox, een erg populair onlinespelletjesplatform onder kinderen. Aangezien het gameplatform continu evolueert en iedereen er een eigen virtuele wereld kan creëren, komt het dicht in de buurt van het “metaversum” waar onder andere Facebookholding Meta van droomt. JBC bouwt er een virtuele winkel, een podium, verschillende spelletjes en een kids-community. Gamers kunnen er via spelletjes verzamelde punten inruilen voor digitale kledingstukken uit de Camille-collectie.
Als “kick-off” geeft Camille in november een virtueel live-concert in de JBC-space op Roblox. “Dankzij een sensorpak zullen haar zang- en danstalenten live vertaald worden naar haar Roblox-avatar”, klinkt het. Voor JBC is het niet de eerste stap in de metaverse. Eerder dit jaar opende het bedrijf al een winkel en challenge in Fortnite.