14% extra omzet
Met die 162 miljoen dollar (118,8 miljoen euro) nettowinst doet Foot Locker het stukken beter dan een jaar eerder, toen de kwartaalwinst uitkwam op 138 miljoen dollar (101,2 miljoen euro). Dat had de Amerikaanse schoenenverkoper te danken aan een omzet die met 14 procent steeg, van 1,6 miljard dollar (1,2 miljard euro) naar 1,9 miljard dollar (1,37 miljard euro).
Het is dan ook geen verrassing dat CEO Ken C. Hicks uitermate tevreden is met de prestaties van Foot Locker in het eerste kwartaal. “We zijn sterk gestart in 2014, met een kwartaalomzet en -winst die het hoogst waren in de geschiedenis van ons bedrijf. Elke persoon in ons bedrijf speelt een belangrijke rol in onze sterke resultaten […] terwijl we werken richting het volbrengen van onze operationele en financiële doelen op lange termijn”, zegt hij in een persbericht.
In het eerste kwartaal opende Foot Locker 27 nieuwe winkels en renoveerde het er 49. Er werden ook 36 winkels gesloten. Foot Locker had aan het begin van deze maand 3.464 filialen in 23 landen. Verder zijn er ook nog 47 Foot Lockers in franchise in het Midden-Oosten en Zuid-Korea, en heeft het bedrijf nog 27 filialen van de merken Runners en Sidestep in franchise in Duitsland en Zwitserland.