Heropening flagshipstore Milaan
Nog dit jaar moeten er in totaal 55 winkels van Guess openen in Europa. Het jeansmerk zal er daarvan 30 zelf gaan beheren, vooral dan in Polen, Spanje, Frankrijk en Duitsland. De andere 25 winkels zullen door franchisenemers geopend worden in Rusland en Oost-Europa.
Recent heropende Guess zijn flagshipstore in Corso Buenos Aires, een belangrijke winkelstraat in Milaan. “Een belangrijk signaal van de wens van het bedrijf om het merk te consolideren in Europa. Dit is één van onze belangrijkste winkels, een fundamenteel element in ons bedrijf en het beleid van het merk, een iconische plaats die de waarden en het merk van Guess weergeeft“, zei het merk over de opening van de winkel. De winkel is 400 vierkante meter groot en telt twee verdiepingen.
In 2013 had het Amerikaanse modehuis een omzet van 1,89 miljard euro, drie procent minder dan een jaar eerder. In Europa viel de verkoop met vier procent terug naar 657 miljoen euro. Momenteel heeft Guess 1.708 winkels in meer dan 90 landen, waarvan 627 in Europa en het Midden-Oosten.